En aquest curs coneixerem diferents programes per ensenyar habilitats socials i assertivitat als alumnes, així com pautes per aplicar-ho al dia a dia de l'aula.

Sovint els docents no trobem la forma de canalitzar els conflictes a l’aula ni de gestionar de forma eficaç les emocions que hi estan associades, com la frustració i la ràbia, amb el consegüent desgast que això ens provoca. Creiem que és important, doncs, aprofundir en la gestió emocional dels conflictes per tal d’ajudar els alumnes a tolerar la frustració i a regular la ràbia.

La resolució creativa de conflictes no intenta eliminar els conflictes de l’aula. En lloc d’això, apunta a reduir els conflictes perquè siguin els mateixos alumnes els que aprenguin a resoldre’ls de forma assertiva quan sorgeixen, ja que així descarregaran al professorat d’aquesta tasca i alhora s’alleujarà la tensió a l’aula. Ensenyar a l’alumne habilitats socials i una forma assertiva de resoldre els seus conflictes és donar-li una eina indispensable per millorar el seu grau de benestar i satisfacció personal, la qual cosa repercutirà positivament tant en la seva vida com en el clima de l’aula.



(Durada: 2.42 min)


Destinataris

Docents d'Infantil, docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l'àmbit educatiu.

Objectius
  • Reflexionar sobre el conflicte com a oportunitat d’aprenentatge i sobre els diferents tipus de conflictes.
  • Conèixer i comprendre què són les emocions i les quatre emocions bàsiques, aprofundir en l’emoció de la ràbia i el procés de tolerar la frustració.
  • Donar eines d’educació emocional per gestionar les emocions i regular-les a través de tècniques d’autocontrol emocional i recursos per a que l’alumnat pugui adquirir més tolerància a la frustració.
  • Analitzar els diferents estils de comunicació de l’alumnat i el professorat davant d’un conflicte.
  • Donar eines i programes perquè els alumnes aprenguin habilitats socials per resoldre els seus conflictes, fomentant les habilitats socials i les tècniques de l’assertivitat.
  • Millorar la comunicació assertiva dels docents i tenir més recursos per regular millor els alumnes disruptius.

Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1. El conflicte i les emocions.
  • Mòdul 2. Les emocions dels conflictes: la frustració i la ràbia..
  • Mòdul 3. Assertivitat.
  • Mòdul 4. Programes per ensenyar assertivitat als alumnes.

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria i coordinació

  • Marta Fernández de la Reguera Alemany

Tutoria

  • Marta Fernández de la Reguera Alemany
  • És psicòloga general sanitària especialista en psicoteràpia per l’EFPA (Federació Europea d’Associacions de Psicòlegs).
    Des del 1997 treballa com a psicòloga en una consulta privada a Barcelona.
    És formadora de cursos per a docents d’Educació Infantil, Primària i Secundària a través dels CRP (Centres de Recursos Pedagògics) del Departament d’Educació i formadora de la FAPAC (Federació d’Associacions de Pares dels Alumnes de Catalunya).
    Col·labora amb dues entitats del món de l’adopció: l’ECAI Yamuna (entitat mediadora en adopcions internacionals) i ADDIF (Associació en Defensa del Dret de la Infància a la Família).
    També és coautora i tutora del curs de PrisMa Adopció i Escola.

  • Núria Banal Farré
  • Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona. Màster en Artteràpia per l’Associació per a l’Expressió i la Comunicació, director Jean Pierre Klein i la Universitat de Vic (estudis reconeguts pel Departament per l’Institut Nacional d’Expressió, Comunicació, Artteràpia de París). Formada en Dansa, Expressió i Art Plàstic.
    Des de 1985 coordina, tutoritza i imparteix cursos i tallers de Dansa Lliure, Expressió Corporal, Expressió Plàstica, Tècniques de Relaxació, Arteràpia, Temps del Lleure, Habilitats Socials, Pedagogia i Dinàmiques de Grup, destinats a docents, mestres, educadors, actors, professionals de la salut i per a casals de gent gran, per a joves de centres cívics, i per a nens i nenes de diferents CEIP.

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 1 d'octubre al dia 31 d'octubre de 2019 (2019-2020 / REC0410467).
  • Del dia 4 de novembre al dia 2 de desembre de 2019 (2019-2020 / REC0740467).
  • Del dia 2 de desembre de 2019 al dia 14 de gener de 2020 (2019-2020 / REC1070467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement
  • Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

    Les edicions de l'any escolar 2019-2020 d'aquest curs estan acollides al perfil professional «Atenció a la diversitat de l'alumnat». Per a més informació, cliqueu AQUÍ.

    Les edicions d'aquest curs que s’obrin durant l'any escolar 2019-2020 (de setembre a desembre) compten per acreditar el perfil progessional «Atenció a la diversitat de l'alumnat». Per a més informació, cliqueu AQUÍ.

    El Departament d'Educació pot fer canvis en el reconeixement dels perfils. Us aconsellem comprovar que l'edició d'aquest curs compta per acreditar aquest perfil a l'enllaç «Consulta d'activitats formatives i d'innovació acollides als perfils professionals».

  • Valoracions dels participants

    A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

    ―M'ha agradat molt aquest curs sobre les emocions i els conflictes. He aprés moltíssim i ho podré aplicar perfectament a l'aula i al dia a dia fora de l'escola.

    ―Només vull fer-vos arribar el meu agraïment per fer possible la sensibilització i la formació dels mestres en temes de tanta rellevància en l'àmbit educatiu.

    ―Valoro el curs positivament sobretot pels casos pràctics que hi apareixen i que són del tot aplicables a l'aula, i també valoro positivament les aportacions de la tutora i els coneixements compartits amb els companys.

    ―Està molt ben estructurat el temari i la total llibertat que tens per fer-ho.

    ―El curset ha respost a les meves expectatives però també m'ha ajudat a fer una reflexió personal sobre mi mateixa i sobre les meves habilitats socials.

    ―Un curs que m'ha agradat moltíssim, ha estat com una addicció, no podia parar, i amb moltes ganes de participar. Encara que l'hagi acabat, seguiré participant. M'encantaria que féssiu una segona part del curs. Puc aplicar tots els coneixements del curs a la meva feina! Moltes gràcies.

    ―És el segon curs d'estiu que faig amb PRISMA. Puc assegurar que n’hi haurà un tercer. Valoro molt positivament els continguts, les estratègies i el material que s’hi ofereix. Es treballa de forma amena, i els intercanvis amb els altres companys del curs són molt profitosos.

    ―El que més valoro del curs és que se'ns aporten moltes estratègies/dinàmiques per diferents edats que posteriorment ens poden ser molt profitoses per implementar amb els alumnes i treballar realment els continguts del curs.

    ―Aquest curs ha estat un gran descobriment. Estaria bé que els claustres de mestres s'animessin a fer aquesta formació pel bé de tots. Gràcies per continuar formant-nos tant de temps!

    ―Ha sigut un curs molt aprofitat. Personalment treballo en una escola bressol, el que no pugui utilitzar amb els infants, ho faré servir amb mi mateixa i el meu fill a mesura que vagi creixent.

    Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



    Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

    Contacte

    Regala aquest curs