Dins del món educatiu, el paper del docent és ampli i complex. Actualment, un docent no es limita només a la transmissió de coneixements; també esdevé una peça important en el creixement del seu alumnat. Per dur a terme aquesta tasca, el coaching pot ser una bona eina.

El coaching és una metodologia que es fonamenta en el diàleg, un diàleg transformador encaminat al canvi positiu, on s’arriba a acords i a compromisos individuals, on cadascú es compromet a allò que realment pot i vol fer i passa a l’acció.

En l’aprenentatge adolescent, el compromís amb un mateix és bàsic, com també són bàsics l’autoconeixement, la responsabilitat, la presa de decisions i les relacions amb els altres, i el coaching pot aportar-nos una nova perspectiva per tractar aquests aspectes.



(Durada: 2.46 min)


I, relacionat amb el curs, us recomanem aquest article del blog de PrisMa Educat:

Article relacionat
Coaching per a docents
Francesc Sedó Capdevila



Destinataris

Docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu.

Objectius
  • Conèixer i practicar la metodologia coaching com a eina de treball dins l’escola o l’institut.
  • Treballar les fases de la conversa coaching i les utilitats d’aquesta metodologia a l’aula i a l’espai de la tutoria.
  • Conèixer les pròpies emocions i les dels altres i aprendre a regular-les.
  • Ensenyar tècniques de dinàmiques de grup basades en el coaching.
  • Reflexionar sobre la funció docent i aportar una altra perspectiva.

Programa (ampliar contingut)

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • Francesc Sedó Capdevila

Tutoria

  • Francesc Sedó Capdevila
  • Màster en Coaching i Lideratge Personal per la UB, màster Practitioner en PNL per l'Institut Gestalt, formador de formadors en educació emocional per la FEM i llicenciat en Química per la UB.
    Formador i coach, especialista en educació emocional, Programació Neurolingüística (PNL), resolució de conflictes, gestió d'equips i habilitats socioemocionals. Té 15 anys d'experiència com a professor i tutor de Secundària. Ha desenvolupat un programa de coaching educatiu adreçat als docents, als alumnes i a les famílies.
    Coautor del llibre Coaching a la pràctica. 10 històries reals d'èxit (Editorial Amat).

  • Pilar Cases Martínez
  • Llicenciada en Pedagogia per la UB, màster en PNL i màster en Ecologia Emocional. Formació en Coaching i Anàlisi Transaccional. Especialista en Coaching, PNL, Educació Emocional, habilitats socials, gestió de conflictes, treball en equip i resiliència. Té 10 anys d'experiència com a docent de formació específica adreçada a professionals de l'àmbit educatiu, social i sanitari.
    Coautora del llibre La formación a distancia: características de los espacios virtuales de autoaprendizaje (Educaweb).

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 1 d'octubre al dia 31 d'octubre de 2019 (2019-2020 / REC0420467).
  • Del dia 2 de desembre de 2019 al dia 14 de gener de 2020 (2019-2020 / REC1080467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement

Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

Valoracions dels participants

A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

―Realment he posat 5 a tot perquè estic molt content de la formació rebuda. Moltíssimes gràcies!

―Un curs molt recomanable a tothom, siguin docents o no (jo personalment no ho sóc), ja que aporta uns coneixement molt necessaris per a qualsevol tipus d'interacció social.

―Ha estat un curs realment inspirador i m'agradaria que es fes un curs amb més casos pràctics per tal de poder aprendre i aplicar les tècniques de coaching.

―El curs m'ha agradat molt. També m'ha servit molt per a reflexionar sobre la meva tasca a l'escola i per tenir més recursos emocionals i de relació i materials per al desenvolupament de la meva feina i de la meva relació amb les persones que m'envolten.

―Penso que és una formació que quan l'acabes has crescut com a persona. Es toquen conceptes de vida, d'humanitat, de transformació, d'acompanyament des del respecte per un mateix i amb els altres, d'empoderar-se... L'he fet a “trompicons”, però sempre que hi he connectat n'he sortit motivada, empoderada, connectada a conceptes, idees i plantejaments amb els quals crec que a l'espècie humana li cal connectar, que hem de treballar per ser més holístics i viure de manera personal i professional més completa, integral. Gràcies!

Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

Contacte

Regala aquest curs