Tal com planteja Goleman, la intel·ligència emocional pot ajudar les persones a desenvolupar i gaudir d'una situació més avantatjada en tots els dominis de la vida, i això justifica plenament la inclusió i integració de l'educació emocional a les nostres escoles.

L'educació emocional pretén i permet formar els alumnes en la seva totalitat, educant ciutadans competentment emocionals: capaços de reconèixer les seves emocions i les dels altres, de motivar-se, de controlar les seves emocions, i d'adquirir control en les relacions. És a dir, dotar-los d'estratègies interpersonals i intrapersonals per a un bon equilibri cognitiu i emocional, potenciant així el seu desenvolupament integral.

Davant d'aquest gran repte, aquest curs té la voluntat d'oferir eines i estratègies als professionals del desenvolupament infantil i juvenil, en especial als mestres de les etapes obligatòries de l'escolarització. Tot i que el curs fa especial esment en l'etapa de Primària, els coneixements i recursos que s'ofereixen són aplicables a totes les edats.


I, relacionat amb el curs, us recomanem aquesta entrevista del blog de PrisMa Educat:

Article relacionat
Rafael Bisquerra Alzina. Director del màster en educació emocional i benestar i del màster en intel·ligència emocional en les organitzacions de la UB
Equip de Redacció de PrisMa



Destinataris

Docents d’Infantil, docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu.

Objectius
  • Conèixer els processos emocionals en les diferents etapes del desenvolupament infantil.
  • Conèixer i aprofundir en les relacions existents entre els processos de socialització i educació i el desenvolupament emocional en la infància.
  • Adquirir eines i estratègies per a l'educació emocional dels nens i nenes.
  • Adquirir eines i estratègies per a una pròpia millora personal i social.

Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1. Educació emocional.
  • Mòdul 2. Desenvolupament emocional.
  • Mòdul 3. Socialització emocional.
  • Mòdul 4. Didàctica de l'educació emocional.
  • Mòdul 5. Programes d'educació emocional.
  • Mòdul 6. Recursos i activitats per l'aula.

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • Mireya Abarca Castillo

Tutoria

  • Verònica Trujillo Camacho
  • És psicòloga, màster en Psicologia Clínica i de la Salut, Practitioner en PNL i postgrau en Teràpia Breu i Estratègica.
    És col·laboradora de PrisMa des de l'any 2009, combinant-ho amb intervencions psicopedagògiques en edat escolar en centres privats. Cofundadora d'El Far, Escola en família, un espai d'orientació, suport i assessorament psicopedagògic al Baix Empordà.

  • Cristina Peinado Riquel
  • És pedagoga, màster en Educació i TIC i especialista en Tutorització en línia.
    Compta amb un recorregut rellevant dins el món de la Salut Mental, treballant i intervenint en el camp de la rehabilitació psicosocial a l'Institut d'Assistència Sanitària de la província de Girona.
    Forma part de l'equip de PrisMa des de l'any 2008. Disposa d'una àmplia experiència en coordinació i formació en línia destinada a professionals docents, combinant-la amb tasques d'atenció i intervenció psicopedagògica a infants i joves amb dificultats en el seu aprenentatge i desenvolupament. A més, és professora col·laboradora a la UOC de l'assignatura Planificació de la docència en línia en el màster universitari Educació i TIC (eLearning).

  • Pilar Cases Martínez
  • Llicenciada en Pedagogia per la UB, màster en PNL i màster en Ecologia Emocional. Formació en Coaching i Anàlisi Transaccional. Especialista en Coaching, PNL, Educació Emocional, habilitats socials, gestió de conflictes, treball en equip i resiliència. Té 10 anys d'experiència com a docent de formació específica adreçada a professionals de l'àmbit educatiu, social i sanitari.
    Coautora del llibre La formación a distancia: características de los espacios virtuales de autoaprendizaje (Educaweb).

  • M. Dolors Molina Carrillo
  • Psicòloga especialista en Psicologia Clínica (MEC), Diploma d'Estudis Avançats (UdG), llicenciada en Filosofia i Ciències de l'Educació (UAB), Psicopedagoga (UOC), postgrau en Organització i Gestió de Recursos Humans (UdG), Orientadora Psicopedagògica.
    27 anys d'exercici continuat en psicologia clínica i educativa i en l'àmbit de la gerontologia.
    Formadora en cursos de formació permanent del professorat i en col·lectius de treball del sector de la tercera edat. Psicòloga de l'Associació Gironina d'Agorafòbics i vocal de la junta del Col·legi de Psicòlegs de Catalunya a Girona (2007-2011).

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 2 de desembre de 2019 al dia 29 de gener de 2020 (2019-2020 / REC1250467).
  • Del dia 7 de gener al dia 19 de febrer de 2020 (2019-2020 / REC1580467).
  • Del dia 3 de febrer al dia 17 de març de 2020 (2019-2020 / REC1910467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 60 hores.
  • Preu:
    135 euros
    • Nous alumnes.
    120 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement
  • Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

    Les edicions de l'any escolar 2019-2020 d'aquest curs estan acollides al perfil professional «Atenció a la diversitat de l'alumnat». Per a més informació, cliqueu AQUÍ.

    El Departament d'Educació pot fer canvis en el reconeixement dels perfils. Us aconsellem comprovar que l'edició d'aquest curs compta per acreditar aquest perfil a l'enllaç «Consulta d'activitats formatives i d'innovació acollides als perfils professionals».

  • Valoracions dels participants

    A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

    ―Estic contenta d'haver fet aquest curs. És curiós que difícil que se m'ha fet expressar els meus sentiments, les meves emocions, i, en canvi, com a educadora, que fàcil que és parlar de les emocions dels nens/es, de les dels altres.

    ―Moltíssimes gràcies per aquest curs tan emocionant i educatiu! He après molt i segurament en faré més. Ha estat un plaer.

    ―M'ha encantat el dinamisme aportat per les activitats de participació (contes, vídeos, documentals...) combinat amb les lectures de cada mòdul. Seria important que els recursos adquirits els poguéssim experimentar, passar-los per la vivència per tal que agafin una dimensió més sòlida. En ser un curs on-line no hem pogut anar tenint experiències d'aquest tipus al llarg del curs, i és per això que ara encara és més important que tinguem en compte d'anar-ho experimentant. Moltes gràcies pel curs. L'he gaudit molt, he après molt i tinc molts recursos a mà per posar en pràctica i per continuar aprenent, i moltes ganes!

    ―La temàtica del curs és molt interessant i, a banda, s'han proporcionat continguts pràctics per aplicar-los dins de l'aula.

    ―Considero que el curs ha estat molt ben plantejat i organitzat, en general tots els continguts (audiovisuals, entrevistes, relats...) m'han semblat molt interessants, he gaudit molt realitzant les diferents tasques perquè totes m'han semblat força bones.

    ―Considero que és un curs que no hauria d'estar tan encarat a l'educació formal, sinó que l'educació no formal (educadors socials, integradors...) també se'n poden beneficiar.

    ―M'ha encantat participar en aquest curs, doncs es poden portar bastantes coses a la pràctica en la nostra tasca educativa, i a més a més els vídeos tractaven aspectes tant de nens d'Infantil (cicle on treballo) com de Secundària. També m'ha alegrat comprovar que l'educació emocional és essencial en el procés d'ensenyament-aprenentatge, i és una pena que de vegades no li dediquem el temps que es mereix.

    Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



    Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

    Contacte

    Regala aquest curs