Si estàs en el món de l’educació deus haver sentit parlar de la consciència fonològica; és així? I, saps què és exactament la consciència fonològica? Saps per què se'n parla tant i quina és la importància del seu correcte desenvolupament? Saps que és una habilitat fonamental per a l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura i que prediu el grau d’èxit d’aquestes? Saps com avaluar-la i treballar-la?

Aquestes respostes les trobaràs en el curs; oferim d’una forma molt estructurada, sintètica i sistematitzada tot el que té a veure amb la consciència fonològica i com ensenyar-la.

Trobaràs una prova d’avaluació, jocs i activitats per treballar i estimular la consciència fonològica en infants des de segon cicle d’Educació Infantil a primer cicle d’Educació Primària. Trobaràs també un recull de recursos útils i pràctics, així com unes propostes de calendaris estructurats per cursos per portar a terme a l'aula el treball sobre consciència fonològica.




(Durada: 2.41 min)


I, relacionat amb el curs, us recomanem aquest article del blog de PrisMa Educat:

Article relacionat
La consciència fonològica i el seu paper en l'aprenentatge de la llengua escrita
Enriqueta Garriga Ferriol



Destinataris

Docents de segon cicle d'Educació Infantil, docents de primer cicle d'Educació Primària, docents d'Educació Especial, i altres professionals de l'àmbit educatiu.

Objectius
  • Prendre consciència del valor d’acompanyar el desenvolupament de la consciència lingüística dels alumnes com a preparació per aprendre a llegir i escriure.
  • Comprendre la importància del treball sistemàtic en consciència fonològica a l'aula per a la millora del llenguatge oral i escrit dels alumnes.
  • Disposar de recursos per als docents perquè puguin crear condicions òptimes per al desenvolupament de la consciència fonològica dels alumnes.
  • Oferir jocs i activitats per desenvolupar, estimular i treballar la consciència fonològica a l'aula.

Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1. La importància de la consciència fonològica.
  • Mòdul 2. El desenvolupament i ensenyament de la consciència fonològica.
  • Mòdul 3. Avaluar la consciència fonològica.
  • Mòdul 4. Jocs i activitats per a l'aula.

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • Enriqueta Garriga Ferriol

Tutoria

  • Marta Rabasseda Sànchez
  • És logopeda, especialitzada en llenguatge escrit, pel que es refereix a les dificultats específiques en la lectoescriptura, a les dificultats en la comprensió i en l'expressió escrita, així com en l'assessorament de com acompanyar i ensenyar els processos bàsics de la lectura, de l'escriptura i l'ortografia. Màster en PNL DBM (Programació NeuroLíngüística) eina que fa servir per apropar a les persones perquè aconsegueixin efectivitat en la seva comunicació i assoliment d'objectius.
    Col·laboradora de PrisMa des de l'any 2008, gran experiència en la formació en línia de professionals i de mestres. Acompanyament i tractament d'infants i joves amb dificultats de llenguatge i comunicació. Actualment en formació en BRMT (Entrenament de Moviments Rítmics i Integració de Reflexes Primitius) i en teràpia de Reorganització Neurofuncional (logopèdia integrativa). Especial atenció i acompanyament dels infants des d'una perspectiva de pedagogia activa, amb la que permet posar èmfasi al respecte a la individualitat, així com als ritmes i als processos de canvi de cada persona.

  • Laura Domingo Fontova
  • És diplomada en logopèdia, màster en logopèdia infantil, màster en neurologopèdia i practitioner en PNL.
    Des de l’any 1998 treballa en l'àmbit privat i públic a les comarques del Camp de Tarragona. Ha treballat en escoles d'Educació Especial, en serveis de Rehabilitació de Centres d'Atenció Primària i en CDIAP. Actualment treballa oferint el servei de logopèdia a domicili a Valls i l'Alt Camp, com a professora consultora de la UOC en l'assignatura de Trastorns de la parla i de la veu, i com a tutora de PrisMa (és formadora de PrisMa des de l'any 2011).

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 1 d'octubre al dia 31 d'octubre de 2019 (2019-2020 / REC0440467).
  • Del dia 4 de novembre al dia 2 de desembre de 2019 (2019-2020 / REC0770467).
  • Del dia 2 de desembre de 2019 al dia 14 de gener de 2020 (2019-2020 / REC1100467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement

Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

Valoracions dels participants

A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

―Durant la carrera havia treballat la CF, però és un coneixement que m'havia quedat molt penjat i realment no acabava d'entendre la seva utilitat ni com posar-me a treballar-ho a l'aula. Aquest curs m'ha permès omplir buits formatius per poder-ho aplicar directament a l'aula i així millorar la meva pràctica docent. Crec, però, que la CF i tot el relatiu a l'aprenentatge de la llengua oral i escrita és molt complex i que, per tant, necessito més formació.

―Ha estat un curs que m'ha fet reflexionar sobre la consciència fonològica. Durant la realització d'aquest, m'he posat molt al lloc dels alumnes i he fet una autoavaluació respecte a la metodologia duta a terme dins de l'aula. M'he adonat que podem donar resposta a tots els nostres alumnes, independentment de les seves caraterístiques i necessitats. I, sobretot, m'han ofert diferents recursos per poder treballar la consciència fonològica d'una manera correcta.

―Ha estat un curs molt enriquidor, ja que tenia una idea del que era la consciència fonològica però no sabia ben bé com treballar-la. Crec que a partir d'ara ja podré utilitzar-la a l'aula o, fins i tot, ajudar les meves companyes, que elles mateixes es veuen "verdes" en aquest aspecte. Moltes gràcies.

―Estic molt satisfeta del contingut del curs. Els audiovisuals de l'Enriqueta m'han agradat moltíssim. És una dona encantadora i amb molta "xispa". Proposaré als mestres d'educació infantil de la meva escola que es formin en el tema i comencin a canviar coses. Jo des de segon intentaré dur a terme algunes de les idees proposades. Ha estat, com sempre, un plaer fer un curs tan ben organitzat i de tanta qualitat.

―El curs ha estat molt interessant i m'ha ajudat molt a resoldre dubtes que tenia. Ja he començat a posar alguna de les activitats en pràctica i els alumnes veig que en gaudeixen. Veig que és un tema complex i espero poder-me'n sortir. Potser hauria de ser un curs més llarg per tal d'anar practicant més. Moltes gràcies per tot.

Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

Contacte

Regala aquest curs