Administrar el temps de manera adequada és important tant pel nostre èxit professional com pel nostre benestar personal. «No tinc temps» és una frase que s’escolta sovint en els entorns educatius. Entre el professorat de totes les etapes educatives sembla que s’hagi generalitzat la percepció del fet que hi ha un desajust entre les moltes coses i activitats que cal fer dins l’horari professional (i també en el personal) i el poc temps de què es disposa per fer-les. Paral·lelament, també hi ha la consciència que, tot i que tothom té el mateix temps, algunes persones l’administren i el gestionen de manera adequada i n’obtenen més rendibilitat.

El temps és un recurs i, com fem amb qualsevol altre recurs, per tal d’utilitzar-lo de manera eficaç i eficient hem de reflexionar sobre com l’administrem. Aquesta és la finalitat principal d’aquest curs.

El curs ens proposa que reflexionem per tal de valorar si cal modificar determinats hàbits i creences individuals i col·lectius que hem adquirit al llarg de la vida personal i professional quant a la gestió i ús que fem del temps individual i col·lectiu; a més, amb l’ajuda de diverses tècniques i eines, també ens proposa que aprenguem a plantejar les nostres activitats en termes d’objectius que han de ser programats i planificats.


Destinataris

Docents d’Infantil, docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu.

Objectius
  • Conèixer els principis bàsics i les característiques del temps com a eina i recurs que ens permet millorar la pràctica educativa.
  • Saber reconèixer els “vampirs” del temps personal i del temps col·lectiu que entorpeixen l’assoliment d’objectius.
  • Aprendre a gestionar de manera eficaç i eficient el temps professional individual i col·lectiu a partir de la modificació d’hàbits i el desenvolupament de competències personals.
  • Reflexionar entorn de la relació entre l’estrès, l’autoestima i la motivació i la gestió del temps que fem de manera individual i col·lectiva.
  • Conèixer aplicacions i programes informàtics que actuen com a eines que faciliten una gestió eficaç del temps.

Programa (ampliar contingut)

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • Rosa López Rodríguez

Tutoria

  • Francesc Sedó Capdevila
  • Màster en Coaching i Lideratge Personal per la UB, màster Practitioner en PNL per l'Institut Gestalt, formador de formadors en educació emocional per la FEM i llicenciat en Química per la UB.
    Formador i coach, especialista en educació emocional, Programació Neurolingüística (PNL), resolució de conflictes, gestió d'equips i habilitats socioemocionals. Té 15 anys d'experiència com a professor i tutor de Secundària. Ha desenvolupat un programa de coaching educatiu adreçat als docents, als alumnes i a les famílies.
    Coautor del llibre Coaching a la pràctica. 10 històries reals d'èxit (Editorial Amat).

  • Noèlia Bueno Camós
  • És llicenciada en Psicologia per la Universitat de Girona.
    Ha treballat com a mestra d'Educació Primària, en els cicles inicial, mitjà i superior. Té experiència en la realització d'avaluacions psicològiques en l'àmbit de recursos humans.
    Forma part de l'equip PrisMa des de l'any 2007. Disposa d'experiència en gestió de la formació i tutorització en línia, combinant-la amb tasques d'atenció i intervenció psicopedagògica en l'àmbit infantil i juvenil.

Properes edicions (dates a escollir)

Aquest curs s’oferirà una única vegada dins de cada quadrimestre.

  • Del dia 4 de novembre al dia 2 de desembre de 2019 (2019-2020 / REC0780467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement

Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

Valoracions dels participants

A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

―Estic molt satisfeta del curs; per part meva intentaré aplicar els aprenentatges adquirits, tot i que no sempre està només a les meves mans. El fet de ser un equip fa que no tot volti al meu voltant, però almenys sí que hi ha un canvi personal que crec que a mi em pot ajudar. Moltes gràcies!

―Ha estat un curs molt útil i he trobat interessant el material que el tutor ha penjat, així com les devolucions. Les activitats les he trobat molt adequades i m'han fet reflexionar. A més, la matèria permet aplicar la teoria a la vida quotidiana, tant a la feina com a la vida personal. En definitiva, un curs molt recomanable!

―Pense que aquest tipus de cursets la Generalitat els hauria d'oferir als centres com a formació. Estem tots molt ficats en tecnologies i fer projectes, però ens falla l'organització, anem desbordats i de vegades arriba a un punt que no saps què prioritzar i com fer-ho, així que de vegades hi ha gent que de seguida "ho deixa" i et veus sol.

―Ha estat una eina meravellosa per reflexionar una mica. M'hauria agradat tenir més temps per gaudir del curs.

―No esperava tant d'aquest curs i ha superat les expectatives! Tot ha estat molt interessant. El fet d'haver de relacionar la teoria amb l'experiència és essencial, i aquí es fa.

―M'ha agradat molt aquest curs, sobretot per la reflexió que m'ha ajudat a fer de la meva tasca com a docent, ja que després de 31 anys de docència a vegades costa motivar-se i adaptar-se al món actual. En alguns qüestionaris m'ha costat entendre les preguntes de vertader o fals.

Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

Contacte

Regala aquest curs