LES INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I LA DIVERSITAT A L'AULA

(Anteriorment anomenat Les Intel·ligències Múltiples a l'Aula)

Curs virtual

INFORMACIÓ

El curs Les Intel·ligències Múltiples i la Diversitat a l'Aula aporta els coneixements necessaris per a la detecció i avaluació de les diferents intel·ligències en l'alumnat, a més de proporcionar recursos i estratègies d'ensenyament-aprenentatge per atendre aquesta diversitat.

La teoria de les intel·ligències múltiples (Gardner, 1983) considera la intel·ligència com un conjunt de capacitats o habilitats cognitives que posseeix tot individu, en major o menor grau. Planteja 8 intel·ligències diferents, no estàtiques i, per tant, que es poden potenciar: la lingüística, la logicomatemàtica, la cinestèsicocorporal, la musical, la visuoespacial, la interpersonal, la intrapersonal i la naturalista. Aquesta concepció esdevé rellevant en l'àmbit educatiu, on s’observa una gran diversitat entre els alumnes i on tradicionalment s'han considerat més importants les habilitats lingüístiques i matemàtiques. Aplicar els postulats d’aquesta teoria a l’aula permet respondre de forma més adequada a la realitat escolar a tots els nivells educatius, especialment a l’etapa d’Infantil i Primària.


I, relacionat amb el curs, us recomanem aquest article del blog de PrisMa Educat:

Article relacionat
El joc com a potenciador de les intel·ligències múltiples
Natàlia Cebrián Fernández



Destinataris

Docents d’Infantil, docents de Primària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu que tinguin interès en el desenvolupament holístic de l’alumnat.

Objectius
  • Conèixer la teoria de les Intel·ligències Múltiples per poder ser aplicades a l'aula.
  • Comprendre les relacions entre competències bàsiques i Intel·ligències Múltiples.
  • Capacitar el docent o professional per a l'avaluació de la diversitat d'intel·ligències en l'alumnat.
  • Adquirir recursos i estratègies d'ensenyament i aprenentatge tenint en compte la diversitat d'intel·ligències de l'alumnat.

Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1. Introducció a la Teoria de les Intel·ligències Múltiples.
  • Mòdul 2. Intel·ligències Múltiples i competències bàsiques.
  • Mòdul 3. Detecció i avaluació de la diversitat d'intel·ligències en l'alumnat.
  • Mòdul 4. Recursos i estratègies a l'aula per a la diversitat d'intel·ligències dels alumnes.

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • Nieves Gomis Selva
  • Núria Alart i Guasch

Tutoria

  • Natàlia Cebrián Fernández
  • És llicenciada i doctora en Psicologia per la Universitat de Girona. Forma part del grup de recerca Psicologia de la Salut de l’Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida de la UdG, on participa en la línia d’investigació d’addicció a substàncies.
    Té experiència docent en diverses assignatures impartides en el grau de Psicologia de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, dins l’àrea de Metodologia de Ciències i del Comportament. També ha estat docent del màster universitari en Psicologia Clínica, de la Salut i Qualitat de Vida; en el màster de Promoció de la Salut de la UdG; i actualment en el màster de Primatologia de la UdG i la Fundació Mona. A més, és professora col·laboradora a la UOC en el màster universitari en Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge, coordinadora d'aula, i tutora de treballs de final de màster de l’especialitat de Trastorns d'Aprenentatge de la Lectura. Ha treballat pel Departament d'Educació com a professora del cicle formatiu de grau superior d'Integració Social i com a psicòloga a la unitat SIEI, en atenció i orientació educativa d'alumnes d'ESO amb necessitats especials.
    És formadora del curs de PrisMa Les Intel·ligències Múltiples i la Diversitat a l’Aula des del 2009.

  • Cristina Peinado Riquel
  • És pedagoga, màster en Educació i TIC i especialista en Tutorització en línia.
    Compta amb un recorregut rellevant dins el món de la Salut Mental, treballant i intervenint en el camp de la rehabilitació psicosocial a l'Institut d'Assistència Sanitària de la província de Girona.
    Forma part de l'equip de PrisMa des de l'any 2008. Disposa d'una àmplia experiència en coordinació i formació en línia destinada a professionals docents, combinant-la amb tasques d'atenció i intervenció psicopedagògica a infants i joves amb dificultats en el seu aprenentatge i desenvolupament. A més, és professora col·laboradora a la UOC de l'assignatura Planificació de la docència en línia en el màster universitari Educació i TIC (eLearning).

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 1 d'octubre al dia 31 d'octubre de 2019 (2019-2020 / REC0460467).
  • Del dia 4 de novembre al dia 2 de desembre de 2019 (2019-2020 / REC0790467).
  • Del dia 2 de desembre de 2019 al dia 14 de gener de 2020 (2019-2020 / REC1120467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement
  • Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

    Les edicions de l'any escolar 2019-2020 d'aquest curs estan acollides al perfil professional «Atenció a la diversitat de l'alumnat». Per a més informació, cliqueu AQUÍ.

    Les edicions d'aquest curs que s’obrin durant l'any escolar 2019-2020 (de setembre a desembre) compten per acreditar el perfil progessional «Atenció a la diversitat de l'alumnat». Per a més informació, cliqueu AQUÍ.

    El Departament d'Educació pot fer canvis en el reconeixement dels perfils. Us aconsellem comprovar que l'edició d'aquest curs compta per acreditar aquest perfil a l'enllaç «Consulta d'activitats formatives i d'innovació acollides als perfils professionals».

  • Valoracions dels participants

    A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

    ―Continguts entenedors. Resolució dels aprenentatges molt ràpid i amb molt bones explicacions. Molta implicació per part del docent i els alumnes.

    ―Aquest és el segon curs que realitzo amb vosaltres i m'ha agradat molt. Oferiu gran varietat de material audiovisual i de lectura, com també bibliografia per continuar aprofundint en el tema un cop finalitzat el curs. He de dir també que el tracte humà és molt bo, tan per part de la formadora com de l'equip de secretaria. No tinc cap mena de dubte que realitzaré un altre dels vostres cursos en un futur!

    ―M'ha agradat molt el curs. M'ha servit per introduir-me en el món de les intel·ligències múltiples i per conèixer les aportacions de Howard Gardner.

    ―El curs ha posat paraules a observacions que havia fet en la meva pràctica educativa. De segur que aquests nous coneixements els faré meus i els usaré en el dia a dia amb els alumnes. També aquesta formació m'ha servit per conéixer-me una mica més a mi mateixa. Gràcies per tot i fins aviat.

    ―Ha estat una bona experiència participar en aquest curset; ja en tenia bones referències d’altres companyes, i la meva participació ha estat positiva i interessant. M’ha agradat llegir les opinions i comentaris d’altres mestres, ja que et fa pensar en altres idees i opcions en segons quines activitats. A més, hi ha gent molt diversa i treballant a diferents cursos que el teu. M’han agradat les referències de diversos llibres dels quals he pres nota perquè em semblen força interessants. Em sap greu no haver pogut participar en els debats; suposo que en el proper curset m’organitzaré millor i intentaré dir la meva. Ha estat un plaer.

    ―Aquest curs m'ha donat idees de com treballar les diferents intel·ligències múltiples i de com gestionar i organitzar la meva classe en diferents racons, àmbits de treball o zones d'intel·ligències.

    ―Els primers mòduls, un pèl feixucs, però després molt més amens, i l'últim, molt pràctic. Genial tot el material, i els formadors molt atents al seguiment del curs.

    Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



    Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

    Contacte

    Regala aquest curs