El curs "Bases Logopèdiques dins l'Àmbit Escolar" pretén donar a conèixer les diferents patologies del llenguatge que trobem més habitualment a les aules. Entre el 10% i el 15% dels alumnes pateixen algun trastorn de l'aprenentatge, molts dels quals tenen origen en alteracions d'algun dels nivells en què s’organitza el llenguatge i que afecten de ple al rendiment escolar de l'alumnat. Atès que aquests trastorns es perllonguen al llarg de tota l'escolaritat, aquest curs pot ser una gran ajuda tant per a mestres i educadors de l'Educació Infantil i Primària, com per a professors d'Educació Secundària i tots aquells professionals del món de l'ensenyament: psicòlegs, pedagogs, psicopedagogs, especialistes de l’Educació Especial, logopedes, treballadors socials, integradors socials...

L'objectiu del curs és facilitar a tots aquests professionals les eines necessàries perquè puguin reconèixer els símptomes de les diferents alteracions i siguin capaços de fer-ne una detecció i derivació en el moment oportú. L'atenció primerenca de l’alteració afavoreix l'èxit del tractament i evita altres problemes a l'alumne.


Destinataris

Docents d’Infantil, docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu.

Aquest curs està destinat especialment als professionals d’Infantil i Primària, etapes en què es desenvolupa el llenguatge i la parla i quan poden sorgir les dificultats. Però també pot ser útil per a docents de l’ESO pel fet que són dificultats que es poden presentar al llarg de tota l'etapa educativa.

Objectius
  • Conèixer quines són les principals alteracions del llenguatge i/o la parla que poden presentar els infants i joves.
  • Detectar les necessitats de l'alumnat amb alteracions del llenguatge i/o la parla i d'aquesta manera fer les derivacions pertinents per a l'avaluació i diagnosi.
  • Conèixer les eines i estratègies més comuns per intervenir dins l'aula amb els alumnes que presenten dificultats del llenguatge i/o la parla.
  • Adquirir eines i estratègies per tal d'intervenir dins l'aula amb els alumnes que presenten dificultats del llenguatge i/o la parla.

Programa (ampliar contingut)

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • Anna Mata Yebra

Tutoria

  • Laura Domingo Fontova
  • És diplomada en logopèdia, màster en logopèdia infantil i màster en neurologopèdia. 
    Fa més de 15 anys que treballa en l'àmbit privat i públic a les comarques del Camp de Tarragona. Ha treballat en escoles d'Educació Especial, en serveis de Rehabilitació de Centres d'Atenció Primària i en CDIAP. Actualment treballa oferint el servei de logopèdia a domicili a Valls i l'Alt Camp, com a professora consultora de la UOC en l'assignatura de Trastorns de la parla i de la veu, i com a tutora de PrisMa (és formadora de PrisMa des de l'any 2011).

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del 4 de desembre de 2017 al 1 de març de 2018.
  • Del 8 de gener al 20 de març de 2018.
  • Del 5 de febrer al 24 d'abril de 2018.
  • Properes edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 100 hores.
  • Preus:
    • Alumnes PrisMa: 180 euros.
    • Nous alumnes: 200 euros.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement

Curs reconegut com a activitat de formació permanent d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

Perfils Professionals

Aquest curs ha estat reconegut pel Departament d'Ensenyament per acreditar el perfil «Atenció a la diversitat de l'alumnat» en anteriors anys escolars (consulteu-ho AQUÍ). Per a més informació, cliqueu AQUÍ.

Valoracions dels participants

A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

  • ―Molt bona formadora! Espero aplicar tot el què he après. Tot el material de les unitats i addicional l'he imprès i m'he fet un dossier que penso tenir a l'abast aquest curs escolar i els que vinguin. Estic satisfeta i contenta!
  • ―Ha estat un curs molt i molt profitós, la veritat és que m'ha sorprès moltíssim el munt de recursos que ens ha ofert la formadora i la quantitat de material compartit. S'agraeix un curs que, malgrat que val uns diners, sigui tan i tan profitós. Fins aviat!
  • ―El curs ha estat molt útil! Considero molt apropiats el format i la flexibilitat que oferiu en tots els vostres cursos de formació. Tot el que engloba la logopèdia és un àmbit molt ampli, però amb aquest curs s'ha fet una gran feina de resum i continguts importants per a la nostra pràctica diària dins l'aula. Sens dubte continuaré fent cursos de PrisMa. Teniu uns grans professionals. Sempre quedo satisfeta amb cada un dels cursos que he realitzat.
  • ―Sincerament, m'ha estat molt útil per reflexionar i APROFUNDIR sobre un gran ventall de conceptes que ens trobem sovint a l'aula. M'ha estat molt còmode el sistema per compartir-ho amb la resta de companys de grup i, sincerament, dóna tranquil·litat saber que la tutora està constantment atenta a les nostres observacions i demandes.
  • ―Potser l'únic inconvenient que he vist en el curs és que els vídeos, tot i ser molt interessants, alguns són de molt llarga durada. En el dia a dia, moltes vegades no tenia tant de temps per mirar-los i els havia de veure ràpid i corrents. No he pogut aprofundir tant com m'hauria agradat en alguns vídeos.
  • ―He realitzat molts cursos aquí, a PrisMa, i s'ha de dir que aquest ha estat el que he tingut menys temps per dedicar-hi. No obstant això, puc dir que després d'haver realitzat aquest curs, i havent fet el curs de Consciència Fonològica (cursos que crec que estan estretament relacionats), m'he omplert la motxilla amb recursos molt útils per poder aplicar a l'aula. I, en cas de dubte, sempre ho tinc a mà per mirar-ho. Com ja he dit a les valoracions, jo sempre faig un recull del material, les activitats i les devolucions a fi de disposar del material d'una forma més directa; crec que el que em servirà molt d'aquest curs són les activitats específiques per treballar problemes del llenguatge.
  • ―Ha estat un curs molt pràctic, amb activitats motivadores i que ajudaven a integrar el contingut. Felicito la Laura per la seva formació, pels seus comentaris i per la seva atenció cap a nosaltres.


Envian's un correu Envian's un correu

secretaria@prisma.cat

972 21 75 65 / 678 123 687

Trucan's Trucan's