Al llarg de la història de la humanitat, una de les qüestions que com a éssers humans ens ha suscitat més interès és la de conèixer qui som, què ens fa ser humans, on estan els límits de les nostres possibilitats.

La neurociència és una de les disciplines que han intentat aclarir aquesta qüestió, buscant respostes en un dels òrgans més importants que posseïm: el cervell. L’evidència científica, resultat de les investigacions realitzades sobre el cervell, ens ha permès conèixer i determinar com aquest òrgan porta a terme les seves funcions.

Com a conseqüència d'aquest avenç, l’articulació de la neurociència amb l’educació ha donat lloc a l’anomenada neuroeducació. La neuroeducació es dirigeix a saber què passa en el cervell amb relació als processos d’aprenentatge per tal d’establir uns principis que puguin ser útils en la tasca educativa.

En aquesta activitat formativa abordarem els descobriments més significatius de la neurociència, i més concretament els coneixements que se’n deriven sobre com aprèn el cervell humà. Així, anirem traçant un recorregut pels diferents processos cerebrals que intervenen en l'aprenentatge: des dels processos més vinculats a la supervivència, passant pels processos de caire afectiu, fins a les funcions executives més superiors dels éssers humans. En el camí descobrirem el paper que hi tenen les emocions, l’atenció, la memòria, la curiositat, la motivació..., i fins i tot la música.

La idea és reflexionar en direcció a una nova mirada per optimitzar el procés educatiu i compartir coneixements i suggeriments pràctics que es puguin implementar a l’aula.



(Durada: 3.42 min)


I, relacionat amb el curs, us recomanem aquest article del blog de PrisMa Educat:

Article relacionat
El procés d’ensenyament-aprenentatge atenent la neurociència
Maria Josep Martínez Garrote



Destinataris: ocultar contingut Destinataris

Docents d'Infantil, docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l'àmbit educatiu.

Objectius: mostrar contingut Objectius
  • Apropar als aprenentatges els descobriments de la neurociència, és a dir, traçar un pont entre la neuroeducació i tota la comunitat educativa.
  • Conèixer com aprèn el cervell per poder plantejar noves mirades en l’acompanyament educatiu.
  • Proporcionar bases pedagògiques fonamentades en l’evidència científica per poder integrar els principis bàsics de la neuroeducació en la pràctica educativa.
  • Adquirir idees, eines i recursos pràctics per optimitzar els processos d'aprenentatge dins l'aula.
  • Compartir amb els alumnes els coneixements neuroeducatius adquirits per tal que puguin entendre els seus propis processos d'aprenentatge.
  • Estimular l’interès per actualitzar-se en en les noves i futures descobertes de la neurociència.

Programa: ocultar contingut Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1. Introducció a la neurociència i a la neuroeducació.

  • Mòdul 2. Atenció, curiositat i motivació.

  • Mòdul 3. Memòria i emocions.

  • Mòdul 4. Neuromúsica: l'aportació de l'educació musical en el procés educatiu.

Metodologia: ocultar contingut Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació: ocultar contingut Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat: ocultar contingut Professorat

Autoria

  • Elisabet Carbonell Pujol
  • Tània Montoto Feliu

Tutoria

  • Elisabet Carbonell Pujol
  • Fotografia Elisabet Carbonell PujolCom a professional de l'educació (UAB) i mestra de música (Liceu), les seves inquietuds en els perquès dels aprenentatges i les seves dificultats observades a l'escola la van fer decidir a endinsar-se en nous estudis de postgrau en dificultats d’aprenentatge a la UB, juntament amb la realització d’un màster en dificultats d'aprenentatge i trastorns del llenguatge a la UOC, on va començar a conèixer les bases de la neurologia i com es produïen els processos d’aprenentatge del nostre cervell.
    L’interès en la recerca i innovació educativa per poder trobar millores en l’aprenentatge l’ha impulsat a dur a terme l’estudi de la influència de la música en el procés lector i en l’aprenentatge en general. Aquest estudi ha estat exposat i publicat en el I Congrés de Neuroeducació (La Salle Barcelona, 2018), així com editat en el llibre El ágora de la neuroeducación. La neurociència explicada y aplicada (2019). Ha realitzat assessorament neuroeducatiu en diferents centres als equips de docència i cursos de formació al professorat (Escola d’estiu UAB ) amb Veure Pensar Sentir. Actualment es dedica al projecte Music & Brain, que mitjançant l’aprenentatge musical ajuda els alumnes amb dislèxia i TDAH en les seves dificultats d’aprenentatge.

  • Tània Montoto Feliu
  • Fotografia Tània Montoto FeliuGraduada en psicologia i postgrau en intervenció psicopedagògica integral de les dificultats d’aprenentatge per la Universitat Rovira i Virgili. La necessitat de comprendre els processos d’aprenentatge des de noves perspectives l’ha portat a especialitzar-se en neurociència educativa i intel·ligències múltiples amb Estudios Contemplativos, on ha continuat aprofundint la seva especialització en psicoteràpia contemplativa que fusiona la saviesa mil·lenària de les tradicions contemplatives d’orient amb els coneixements de la ciència moderna d’occident. S’ha format en ioga per a l’educació amb Yoga y Educación (RYE) i en teràpia de moviment rítmic per a la integració dels reflexos primitius (BRMT).
    Actualment forma part de l’equip d’Ésser a Ésser, centre de psicopedagogia i psicologia infantojuvenil a Sant Andreu de Llavaneres. Ha realitzat acompanyament i assessorament a equips docents per a la transformació en educació amb Veure Pensar Sentir. Es dedica a apropar la neuroeducació als infants i joves, així com als mestres i altres professionals de l’educació. També realitza tallers per promoure i cultivar el benestar i creixement personal amb adults.

Properes edicions: ocultar contingut Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 1 de juny al dia 30 de juny de 2020 (2019-2020 / REC4130467).
  • Del dia 1 de juliol al dia 31 de juliol de 2020 (2019-2020 / REC4140467).
  • Del dia 3 d'agost al dia 31 d'agost de 2020 (2019-2020 / REC4150467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions: ocultar contingut Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement: ocultar contingut Reconeixement
  • Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).
  • Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



    Envian's un correu amb la teva consulta Envian's un correu amb la teva consulta Truca'ns per a més informació Truca'ns per a més informació

    Contacte

    Regala aquest curs