Per què algunes persones fan tantes faltes d’ortografia? Com s'aprèn a escriure sense cometre errades? Quin és el procés mental que segueixen les persones amb bona ortografia? Com s'ensenya? Per què hi ha alumnes que tenen dificultats en aquest camp i com els podem ajudar? De quina manera podem reduir les faltes ortogràfiques del nostre alumnat entre un 50 i un 80%? Com podem fer que el treball ortogràfic habitual sigui útil per als nostres alumnes?

El material elaborat per Daniel Gabarró ens guiarà a través d’aquest viatge ortogràfic.



(Durada: 4.35 min)


I, relacionat amb el curs, us recomanem aquest article del blog de PrisMa Educat:

Article relacionat
Bona ortografia sense esforç: com reduir fins a un 80% les faltes ortogràfiques gràcies a la PNL
Daniel Gabarró Berbegal



Destinataris

Docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu.

Objectius
  • Oferir recursos útils i fàcils d’aplicar perquè els alumnes millorin la seva ortografia.
  • Millorar la comprensió del docent respecte a les dificultats ortogràfiques dels seus alumnes i sobre la manera d’incentivar-los perquè puguin assolir un millor èxit acadèmic.
  • Adoptar maneres noves de treballar l’ortografia a l’aula.

Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1. La importància de dominar l’ortografia.

    • El paper de l’ortografia en la comunicació escrita.
    • Les condicions de l’aprenentatge ortogràfic.
    • L’ortografia com activitat complexa.
    • Aspectes a tenir en compte en el treball ortogràfic.
    • La memòria i la seva relació amb l’aprenentatge de l’ortografia.
    • El treball de l’ortografia a l’aula.
    • Deu idees clau.
    • Importància d’escriure amb bona ortografia.
    • Quina metodologia és útil per treballar l’ortografia?
  • Mòdul 2. L’estratègia visual per a la millora de l’ortografia.

    • Com s’arriba a dominar l’ortografia de les paraules?
    • Per què s’equivoca l’alumnat amb mala ortografia?
    • Quina estratègia mental inadequada segueix l’alumnat amb mala ortografia?
    • Etapes en l’aprenentatge ortogràfic.
    • Planificació del programa de millora de l’ortografia.
  • Mòdul 3. Guia didàctica per treballar l’ortografia a l’aula.

    • Activitats de preparació.
    • Passos.
  • Mòdul 4. Recull d’activitats útils per a l’alumnat.
  • Metodologia (ampliar contingut)
    • Campus virtual de PrisMa
    • Metodologia en línia centrada en el participant
    • Tutorització

    Certificació

    Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

    Professorat

    Autoria

    • Daniel Gabarró Berbegal

    Tutoria

    • Marta Rabasseda Sànchez
    • És logopeda, especialitzada en llenguatge escrit, pel que es refereix a les dificultats específiques en la lectoescriptura, a les dificultats en la comprensió i en l'expressió escrita, així com en l'assessorament de com acompanyar i ensenyar els processos bàsics de la lectura, de l'escriptura i l'ortografia. Màster en PNL DBM (Programació NeuroLíngüística) eina que fa servir per apropar a les persones perquè aconsegueixin efectivitat en la seva comunicació i assoliment d'objectius.
      Col·laboradora de PrisMa des de l'any 2008, gran experiència en la formació en línia de professionals i de mestres. Acompanyament i tractament d'infants i joves amb dificultats de llenguatge i comunicació. Actualment en formació en BRMT (Entrenament de Moviments Rítmics i Integració de Reflexes Primitius) i en teràpia de Reorganització Neurofuncional (logopèdia integrativa). Especial atenció i acompanyament dels infants des d'una perspectiva de pedagogia activa, amb la que permet posar èmfasi al respecte a la individualitat, així com als ritmes i als processos de canvi de cada persona.

    • Laura Domingo Fontova
    • És diplomada en logopèdia, màster en logopèdia infantil, màster en neurologopèdia i practitioner en PNL.
      Des de l’any 1998 treballa en l'àmbit privat i públic a les comarques del Camp de Tarragona. Ha treballat en escoles d'Educació Especial, en serveis de Rehabilitació de Centres d'Atenció Primària i en CDIAP. Actualment treballa oferint el servei de logopèdia a domicili a Valls i l'Alt Camp, com a professora consultora de la UOC en l'assignatura de Trastorns de la parla i de la veu, i com a tutora de PrisMa (és formadora de PrisMa des de l'any 2011).

    Properes edicions (dates a escollir)
    • Del dia 1 d'octubre al dia 31 d'octubre de 2019 (2019-2020 / REC0510467).
    • Del dia 4 de novembre al dia 2 de desembre de 2019 (2019-2020 / REC0840467).
    • Del dia 2 de desembre de 2019 al dia 14 de gener de 2020 (2019-2020 / REC1170467).
    • Altres edicions: dates a concretar.

    Condicions
    • Durada: 40 hores.
    • Preu:
      90 euros
      • Nous alumnes.
      80 euros
      • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
      • Carnet Jove.
    • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
    • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

    Reconeixement

    Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

    Valoracions dels participants

    A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

    ―Ha estat un curs molt pràctic i tota la informació rebuda és per fer-ne aplicació a l'aula.

    ―Des de la primera setmana ja vaig començar a fer canvis, primer al meu cap i després amb els meus alumnes. Penso que amb aquest curs hi haurà un abans i un després de com enfoqui el treball ortogràfic. Ara necessito una mica d'espai i temps per organitzar-me una mica. Gràcies.

    ―Ha estat el primer curs de formació on-line que he realitzat i la vertiat és que m'ha encantat i sens dubte hi tornaré! El curs ha estat molt complet: primer ens han presentat prèvies sobre la qüestió, després ens han explicat amb detall en què consisteix el mètode, i finalment ens han donat les eines i pautes per dur-lo a terme. A més, les activitats que es proposen permeten l'autopràctica i experimentació del quid de la qüestió i una posterior reflexió per posar-nos a la pell dels alumnes per prendre consciència de quins passos/estratègies seguim i dels beneficis i efectivitat que té el mètode. Ha estat totalment encertat.

    ―Hola, Sincerament cal dir que aquest curs m'ha sorprès positivament per la "facilitat" amb què s'ha tractat el tema (és a dir, veient el mètode d'una forma senzilla i pràctica) sense enrevessar les coses i fent-ho tot d'una manera al menys feixuga possible. Les explicacions del Sr. Gabarró han estat molt entretingudes i alhora útils. La vessant pràctica de molts dels fets també m'ha servit a mi per dur el curs d'una manera més engrescadora, ja que sovint en moltes de les formacions tot es veu d'una manera teòrica i complexa per dur-ho a la pràctica diària. El material destaca per la seva quantitat i qualitat. I encara que no tot funcioni per igual a tots els alumnes, sé que es podrà fer feina amb bons resultats,en la gran majoria. Ahhhh, i el fet de poder EMPATITZAR amb els alumnes és genial. M'he trobat amb estones de "ràbia" quan creia que una activitat l'havia fet bé o em resultaria fàcil i no ha sigut així, i és així com es trobem molts d'ells alguna vegada, i ara sé el que es sent en aquests moments i puc utilitzar diferents formes de tractar el tema. No sé si m'he explicat correctament, però, en definitiva, enhorabona a tot l'equip, ja que han sigut unes hores de curs ben profitoses, i més avui dia que no tenim estona per a res... Gràcies!!!

    ―Trobo que és un curs interessant però més dissenyat per al treball a l'aula que no pas per a sessions de reeducació amb persones amb dificultats, que és el meu cas. Gràcies.

    ―La veritat és que tots els cursos que he realitzat per aquesta plataforma m'han estat de força utilitat. I aquest no ha estat menys. Felicito la tutora perquè ens ha donat molt bons consells, i la informació i les activitats donades…, simplement genials. Gràcies per tot… i fins a la propera!

    Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



    Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

    Contacte

    Regala aquest curs