En l’educació matemàtica, l’èmfasi excessiu en els conceptes abstractes i la memorització rutinària impedeixen que els nens desenvolupin el substrat numèric instintiu i el suport intuïtiu per a l’adquisició de conceptes nous. Això explica en bona part el fracàs escolar en l’aprenentatge de les matemàtiques.

Reconeguts neurocientífics de tot el món afirmen que les facultats matemàtiques es troben impreses genèticament en el nostre cervell. Aconsellen, per tant, que en l’ensenyament de les matemàtiques s’incloguin el desenvolupament del raonament intuïtiu, la manipulació dels materials, i activitats de caràcter lúdic.



(Durada: 1.42 min)


Destinataris

Docents de Primària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu.

Objectius
  • Observar situacions didàctiques amb contingut matemàtic en l’Educació Primària.
  • Conèixer metodologies innovadores per al desenvolupament del pensament matemàtic.
  • Permetre que l’alumne arribi al coneixement matemàtic pels seus propis mitjans, respectant les seves estratègies i canalitzant les seves conclusions.
  • Utilitzar materials específics i recursos apropiats per a l’aprenentatge de la numeració i de les operacions matemàtiques.
  • Elaborar procediments pràctics per desenvolupar l’observació, la intuïció, el raonament i la creativitat en l’aprenentatge de les matemàtiques.

Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1: Competència matemàtica a Educació Primària.
  • Mòdul 2: Numeració.
  • Mòdul 3: Addició i subtracció.
  • Mòdul 4: Multiplicació i divisió.

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

    José Antonio Fernández Bravo

Tutoria

  • Pablo Martori Delupi
  • Mestre d'Educació Primària. Postgrau en Disseny i Comunicació Multimèdia per la UOC. Especialista en les àrees de Matemàtiques i Ciències Naturals en escoles d'Argentina.
    Forma part de l'equip de PrisMa des de l'any 2008. Disposa d'una àmplia experiència en el disseny i coordinació d'activitats de formació en línia destinada a professionals docents.

  • Carol Esquinas Parron
  • Mestra especialista en Educació Infantil i Primària per la Universitat de Barcelona.
    Disposa d'una àmplia experiència docent en escoles i en el disseny i coordinació d'activitats matemàtiques per a infants. Ha realitzat diversos cursos amb el professor José Antonio Fernández Bravo d'especialització en la competència matemàtica a Educació Primària.

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 1 d'octubre al dia 31 d'octubre de 2019 (2019-2020 / REC0530467).
  • Del dia 2 de desembre de 2019 al dia 14 de gener de 2020 (2019-2020 / REC1190467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa). *
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement

Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

Valoracions dels participants

A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

―He trobat aquest curs molt profitós perquè ha incidit en uns continguts que sovint hem "ensenyat" com a unívocs mentre vèiem com molts infants es quedaven pel camí. Definitivament, hem de deixar que ells mateixos construeixin les estructures matemàtiques que els permetin avançar en el pensament matemàtic, i nosaltres els hem d'acompanyar i donar les eines adequades.

―Gran idea combinar els vídeos amb els articles i les activitats plantejades com a enigmes. Curs molt pràctic.

―És un curs molt interessant i amb molt de contingut. Potser en algun mòdul he trobat que em faltava temps per tal d'entendre i fer bé les activitats, ja que hi ha moltes idees i a vegades costa d'interioritzar-les.

―Sóc prudent en valorar la meva pròpia capacitat d'aplicació i millora de la pràctica educativa, perquè ho he d'anar aprenent de mica en mica, i faré tot el que pugui per anar-ho introduint a l'aula.

―José A. Fernández Bravo és un excel•lent comunicador i fa que malgrat ser molt llargs els vídeos no es perdi l'atenció.

―Quan veus els vídeos sembla tot molt fàcil, però crec que aplicar aquestes tècniques requereix més que aquest curset, requereix que ens posem a practicar primer nosaltres. És molta informació, ara toca repassar i aplicar. Però ha estat molt interessant.

―Potser caldria avisar que és un curs que requereix molt visionat de vídeo i una connexió a Internet bastant constant; altres cursos de PrisMa es fan amb mòduls més teòrics i és més fàcil seguir el curs en cas de no tenir permanentment connexió a Internet.

―Considero que és de les millors formacions on-line que he fet.

―Seguir els vídeos ha estat molt fàcil i els continguts s'entenen molt millor que en una explicació de text. El format d'aquesta formació m'ha semblat genial. Felicitats!

―Des d'un inici el curs m'ha atret moltíssim. Les primeres sessions sobre competència matemàtica i el concepte de numeració han estat essencials per introduir-me en la formació i en la comprensió del que entenem per matemàtica (a banda de xifres i algoritmes). Crec que ha estat el puntal principal per començar el curs: tenir clar les estratègies que utilitzem, els mètodes, i reflexionar.
El bloc de sumar i restar m'ha semblat interessantíssim. He volgut tornar a veure el vídeo dues i tres vegades perquè penso que deixa molt clar com els nens comencen a aprendre la comprensió dels nombres. Una tasca a vegades pels mestres difícil de separar, doncs no dediquem prou esforços per proporcionar estratègies i altres mètodes perquè el nen ho descobreixi. Ho donem per sabut.
Per altra banda, el bloc de multiplicació i divisió m'ha costat més de seguir. Sí que s'ha centrat més en les estratègies que podem utilitzar per realitzar una operació matemàtica,però el fet és que se m'ha fet més feixuc i hi he trobat més dificultat de comprensió. Segurament no hi he posat prou interès. Estaria bé, però, tornar a veure’l una altra vegada i comprendre més àmpliament les estratègies que ens presenta F. Bravo i saber-les aplicar, en definitiva.

Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

Contacte

Regala aquest curs