Reconeguts neurocientífics d’arreu del món afirmen que hi ha facultats numèriques que estan impreses genèticament en el nostre cervell; aquest és el punt de partida per a la construcció d’un “òrgan cerebral” dedicat a la representació dels conceptes numèrics. Per aconseguir-ho, s’aconsella el desenvolupament del raonament intuïtiu, la manipulació de materials i el caràcter lúdic de les activitats en l’ensenyament de la matemàtica.

La manipulació dels reglets Cuisenaire aporta un significat d’utilitat per a l’adquisició del coneixement matemàtic, ja que afavorirà la pràctica de la investigació i el descobriment, així com la consolidació i aplicació dels conceptes. Les matemàtiques no poden ser només una finalitat en si mateixes, sinó que a més han de ser un mitjà que permeti adquirir evidències lògiques elementals en el procés de raonament, desenvolupar el pensament, desenvolupar també l’objectivitat en el judici i l’autoconfiança, i contribuir a la construcció d’un model de valors.



(Durada: 1.51 min)


Per realitzar les activitats que es van proposant durant el curs, hem creat una aplicació per treballar amb uns reglets Cuisenaire virtuals i poder compartir els resultats amb la resta de participants. Ara bé, atès que el sentit del tacte ajuda a desenvolupar l’aprenentatge, recomanem tenir físicament un joc de reglets Cuisenaire.

Destinataris

Docents de Primària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu.

Objectius
  • Reflexionar sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge i ser conscients dels diferents tipus de discursos i d’organitzacions de l’aula que es poden fer servir en matemàtiques per tal de millorar-lo.
  • Fer servir correctament els nombres en color o els reglets de Cuisenaire per tal de millorar el rendiment dels alumnes en l’aprenentatge de la matemàtica.
  • Gestionar una aula de matemàtiques coneixent els aspectes interactius que hi intervenen, facilitant la motivació i l’ús de materials manipulatius, i tractant de manera adequada la diversitat de l’alumnat.
  • Desenvolupar l’observació, la intuïció i el raonament lògic dels nens i la seva capacitat d’imaginació i creativitat, afavorint l’autocorrecció i el pensament crític.
  • Fer servir estratègies d’investigació.

Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1. Fonamentació i primeres experiències amb reglets.
  • Mòdul 2. Suma i resta.
  • Mòdul 3. Multiplicació i divisió.
  • Mòdul 4. Divisibilitat: múltiples, divisors i propietats.
  • Mòdul 5. Nombre racional: fracció.
  • Mòdul 6. Operacions amb nombres racionals.

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • José Antonio Fernández Bravo

Tutoria

  • Pablo Martori Delupi
  • Mestre d'Educació Primària. Postgrau en Disseny i Comunicació Multimèdia per la UOC. Especialista en les àrees de Matemàtiques i Ciències Naturals en escoles d'Argentina.
    Forma part de l'equip de PrisMa des de l'any 2008. Disposa d'una àmplia experiència en el disseny i coordinació d'activitats de formació en línia destinada a professionals docents.

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 2 de setembre al dia 15 d'octubre de 2019 (2019-2020 / REC0280467).
  • Del dia 1 d'octubre al dia 13 de novembre de 2019 (2019-2020 / REC0610467).
  • Del dia 4 de novembre al dia 17 de desembre de 2019 (2019-2020 / REC0940467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 60 hores.
  • Preu:
    135 euros
    • Nous alumnes.
    120 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa). *
    • Carnet Jove.
  • * 70 euros per als alumnes que l'any 2016 van assistir a la Jornada presencial de Matemàtica amb Reglets.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement

Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

Contacte

Regala aquest curs