Vivim temps de canvis. El canvi és sempre terra d’oportunitats. També d’incertesa i, per tant, d’estrès. La professió de docent també és una de les més “exigides” en molts aspectes psicosocials. La combinació d’aquestes dues realitats fa imprescindible disposar d’eines que ens orientin i ens protegeixin.

En aquest curs compartirem eines procedents de tècniques mil·lenàries (la meditació i la relaxació) i altres de més recents (com el mindfulness o la sofrologia) que s’arrelen profundament en les anteriors.

També compartirem experiències i coneixements de base que ens facilitaran detectar l’estrès tant en nosaltres com en els alumnes. Ho farem mitjançant exercicis vivencials de relaxació i de meditació. Tot plegat ens facilitarà l’experiència de relaxar el nostre cos i la nostra ment, cosa que ens ajudarà tant en la nostra professió de docents com en la resta de la vida. Aprendrem a ampliar la nostra capacitat de viure qualsevol experiència sense retrets ni judicis. El recorregut inclou una forma complementària de treballar les emocions: fent èmfasi en l’acceptació.

Un cop hàgim practicat aquestes habilitats, compartirem exercicis senzills de relaxació i meditació per fer a l’aula (adaptats a l’edat dels nostres alumnes). Hem de recordar que tant la relaxació com la meditació milloren l’atenció i la concentració dels alumnes, i de nosaltres mateixos.



(Durada: 2.59 min)


Destinataris

Docents d'Infantil, docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l'àmbit educatiu.

Objectius
  • Familiaritzar-nos amb el concepte d'estrès. Identificar la presència d'estrès.
  • Conèixer la relaxació i comprendre els mecanismes pels quals pot protegir-nos del procés de distrès o revertir-lo.
  • Preparar el lloc i les condicions per a la pràctica de la relaxació. Practicar tres formes bàsiques de relaxació.
  • Fer servir la meditació d’Atenció Plena al cos i a la respiració.
  • Rebaixar la freqüència de les crítiques i retrets dirigits envers nosaltres mateixos. Desenvolupar l'habilitat de convertir-nos en suport emocional de nosaltres mateixos.
  • Donar eines als docents per combatre l’estrès a l’aula: tècniques concretes de relaxació per a Infantil, Primària i Secundària; tècniques concretes de meditació per a Primària i Secundària.
  • Donar pautes de quan i com aplicar les tècniques de relaxació.

Programa (ampliar contingut)
  • Mòdul 1. Estrès i relaxació.
  • Mòdul 2. Introducció a la meditació d'Atenció Plena (AP).
  • Mòdul 3. Atenció Plena a les emocions i compassió.
  • Mòdul 4. Relaxació i Atenció Plena a l'aula.

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • Amando Juan Mira

Coordinació

  • Marta Fernández de la Reguera Alemany

Tutoria

  • Amando Juan Mira
  • És psicoterapeuta, analista transaccional, psicodramatista i llicenciat en Psicologia.
    Va iniciar la docència a finals dels anys 80 impartint cursos de formació ocupacional a l’antic INEM. Treballa en consulta privada com a psicoterapeuta (des de l’any 1997) i com a psicòleg (des del 2005).
    Imparteix formació en comunicació, tècniques de relaxació i creixement personal a diferents col·lectius (especialment mestres i terapeutes manuals).
    És professor del màster en Psicodrama de la EPPB (Barcelona).

  • Núria Banal Farré
  • Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona. Màster en Artteràpia per l’Associació per a l’Expressió i la Comunicació, director Jean Pierre Klein i la Universitat de Vic (estudis reconeguts pel Departament per l’Institut Nacional d’Expressió, Comunicació, Artteràpia de París). Formada en Dansa, Expressió i Art Plàstic.
    Des de 1985 coordina, tutoritza i imparteix cursos i tallers de Dansa Lliure, Expressió Corporal, Expressió Plàstica, Tècniques de Relaxació, Arteràpia, Temps del Lleure, Habilitats Socials, Pedagogia i Dinàmiques de Grup, destinats a docents, mestres, educadors, actors, professionals de la salut i per a casals de gent gran, per a joves de centres cívics, i per a nens i nenes de diferents CEIP.

  • Jordi Caselles
  • És llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona i especialista en Medicina Intensiva i en Estomatologia. Està diplomat en Capacitació en Medicina Homeopàtica (Consell de Col·legis de Metges de Catalunya).
    S'ha format en Anàlisi Transaccional, Teràpia Floral del Dr. Bach, i Escriptura Creativa.
    Practica meditació Kriya Ioga des de 1992, segons Self-Realization Fellowship (Los Angeles, Califòrnia).
    És conferenciant i ha impartit tallers d'autoconeixement, salut emocional, i de relaxació i meditació.

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 1 d'octubre al dia 31 d'octubre de 2019 (2019-2020 / REC0540467).
  • Del dia 4 de novembre al dia 2 de desembre de 2019 (2019-2020 / REC0870467).
  • Del dia 2 de desembre de 2019 al dia 14 de gener de 2020 (2019-2020 / REC1200467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement

Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

Valoracions dels participants

A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

―Voldria donar les gràcies especialment al meu tutor del curs. Crec que és molt bon professional; es nota que domina el tema i li agrada compartir les seves experiències. A més sempre respon a totes les aportacions dels alumnes i fa preguntes i obre debats molt interessants. Gràcies també a tot l'equip de PrisMa! Tots els cursos que he fet amb vosaltres m'han agradat molt. Espero poder-ne fer alguns més. Una abraçada.

―El curs ha superat les meves expectatives. Em costava creure que a través d'un curs on-line pogués aprendre a "relaxar-me" i pogués intentar ajudar els meus alumnes en aquest camp. Però a través de la teoria, de les paraules del tutor i la seva manera de guiar tot el curs, i dels recursos telemàtics emprats, he aconseguit el que volia. He aprés molt en l'àmbit personal i també en el professional. Ara només em queda seguint practicant diàriament!

―Estic molt contenta amb el curs!!! Personalment m’hauria agradat que fos més llarg. No sé si teniu intenció de fer una continuació o ampliació del curs. Crec que hi hauria molt bona acceptació!

―Simplement un curs GENIAL, on no només aprens coneixements i de debats amb altres companys, sinó que et fa analitzar la teva vida personal (com a mare, esposa, amiga, mestra...), i això, com ja li he dit a l'Amando, no passa als altres cursos de PrisMa. En aquest curs la gent s'ha sincerat amb ella mateixa i amb els altres, ens hem explicat anècdotes de la vida, hem compartit experiències, i sobretot hem fet un bon grup de debat/treball/etc. Estic molt contenta d'haver fet aquest curs i el recomanaré als meus companys/es perquè hi crec fermament, en aquesta filosofia!!! Sobretot vull donar les gràcies a l'Amando per ser tan professional.

―Estava molt encuriosida pel curs, ja que pel nom que té em suggeria molts interrogants. Per primera vegada he fet formació que no va dirigida exclusivament als meus alumnes. Estic mooooolt contenta del curs, he gaudit moltíssim, és súuuuuper amè. Tant de bo més endavant plantegeu més formació en aquesta línia, no només centrada en l'alumnat, en dificultats d'aprenentatge... El de coaching també em va agradar. És més d'aquest "estil". MOLTES GRÀCIES PER ANAR AMPLIANT FORMACIÓ, DE DEBÒ.

―La veritat és que em sembla que el curs val molt la pena. Penso que és realment important la integració de la relaxació i d'eines per escoltar el nostre cos i saber què fer amb el que ens està dient. De fet, jo vaig fer un treball de final de màster dedicat a la gestió de les emocions i resolució de conflictes, on m'hauria anat molt bé conèixer algunes tècniques de relaxació que aquí s'expliquen i que jo vaig fer una mica per intuïció. Realment m'encoratja molt veure que cada vegada hi ha més docents conscients d'aquesta realitat i estic molt agraïda de que ens oferiu eines com aquests cursos per arribar a implementar-ho a les escoles.

Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

Contacte

Regala aquest curs