RESOLUCIÓ DE PROBLEMES MATEMÀTICS: CREATIVITAT I RAONAMENT

(Anteriorment anomenat Resolució de Problemes Matemàtics: Estratègies i Procediments a l'Aula)

Curs virtual

INFORMACIÓ

Què és un problema? Com ens hi enfrontem? Quines estratègies posem en joc?

La capacitat de resoldre situacions problemàtiques dóna sentit a l'aprenentatge de la matemàtica escolar alhora que representa el context ideal per desenvolupar els coneixements matemàtics.

Resoldre problemes de matemàtiques va molt més enllà de l’exercitació d'algorismes formals. Cal que els alumnes siguin capaços de comprendre i fer-se una representació mental fidel al problema que es vol resoldre.

En aquest curs es fa una proposta didàctica per treballar de manera sistemàtica la resolució de problemes des de la comprensió.



(Durada: 3.04 min)


Destinataris

Docents de Primària, docents d'ESO, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l’àmbit educatiu.

Objectius
  • Elaborar procediments didàctics que ajudin als alumnes a generar estratègies per a la resolució de problemes matemàtics.
  • Millorar la comprensió del docent respecte a les dificultats que poden tenir alguns alumnes en les tasques relacionades amb la resolució de problemes matemàtics.
  • Adoptar una estratègia sistemàtica per treballar la resolució de problemes a l’aula.
  • Proposar activitats que ajudin al desenvolupament d’altres competències bàsiques a través de la resolució de problemes matemàtics.

Programa (ampliar contingut)

Metodologia (ampliar contingut)
  • Campus virtual de PrisMa
  • Metodologia en línia centrada en el participant
  • Tutorització
  • Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge
  • Atenció personalitzada de consultes

Certificació

Un cop el curs hagi finalitzat i els participants hagin superat els requisits mínims de cadascun dels mòduls, obtindran el certificat acreditat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (consulteu aquí la normativa de certificats de formació) i/o per l’Associació PrisMa.

Professorat

Autoria

  • José Antonio Fernández Bravo

Tutoria

  • Carol Esquinas Parron
  • Mestra especialista en Educació Infantil i Primària per la Universitat de Barcelona.
    Disposa d'una àmplia experiència docent en escoles i en el disseny i coordinació d'activitats matemàtiques per a infants. Ha realitzat diversos cursos amb el professor José Antonio Fernández Bravo d'especialització en la competència matemàtica a Educació Primària.

  • Pablo Martori Delupi
  • Mestre d'Educació Primària. Postgrau en Disseny i Comunicació Multimèdia per la UOC. Especialista en les àrees de Matemàtiques i Ciències Naturals en escoles d'Argentina.
    Forma part de l'equip de PrisMa des de l'any 2008. Disposa d'una àmplia experiència en el disseny i coordinació d'activitats de formació en línia destinada a professionals docents.

Properes edicions (dates a escollir)
  • Del dia 4 de novembre al dia 2 de desembre de 2019 (2019-2020 / REC0880467).
  • Altres edicions: dates a concretar.

Condicions
  • Durada: 40 hores.
  • Preu:
    90 euros
    • Nous alumnes.
    80 euros
    • Alumnes PrisMa (que estiguin fent o hagin fet un curs a PrisMa).
    • Carnet Jove.
  • Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta.
  • Possibilitat de pagament fraccionat (sense recàrrec).

Reconeixement

Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012 de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari (+ info).

Valoracions dels participants

A continuació mostrem diferents aportacions i valoracions anònimes de les persones que han participat en aquest curs, extretes de les enquestes de satisfacció:

―Sens dubte, aquest curs ha marcat un nou inici en la meva praxi educativa. Ja he començat a aplicar algunes de les estratègies apreses en el curs. Felicitats per la formació que ens heu ofert.

―Ha estat una formació molt interessant, però per mi hi ha hagut massa continguts que encara he de tornar a veure i pair, però crec que és molt important tenir aquest tipus d'estratègies per poder formar persones que resolguin els problemes en el seu dia a dia. Gràcies a la formadora per les oportunitats que m'ha donat al llarg del curs.

―M'ha agradat molt el curs, però crec que la durada del curs és massa concentrada. Si el curs tingués una durada de 2-3 mesos tindríem més temps per poder reflexionar millor, portar a la pràctica el que anem aprenent, i d'aquesta manera també podríem intercanviar opinions, entrebancs, etc., que anessin sorgint al llarg del curs, tant amb els companys/es com amb la formadora. És un curs molt interessant i el recomanaré. Ja he començat a posar en pràctica algunes de les metodologies i activitats adquirides.

―Personalment és la primera vegada que faig un curs on-line i estic molt satisfeta de tots els aprenentatges que he anat adquirint al llarg dels diferents mòduls, de la interacció i aportació dels meus companys i dels punts de vista de cadascú. El curs s'ha estructurat en quatre mòduls que espero i desitjo portar a la pràctica un cop comenci a formar part d'un centre educatiu.

―El curs m'ha agradat molt. M'ha servit per canviar la meva perspectiva envers els problemes. Sempre he tingut la idea de la resolució de problemes tradicional, i gràcies a aquest curs he après altres maneres més interessants i divertides per treballar la resolució de problemes. També cal destacar que gràcies a aquest curs he començat a treballar de manera diferent amb els meus alumnes, i n’estic molt satisfeta. A més, m'ha servit per conèixer en Fernández Bravo, i m'ha encantat la seva manera de veure les matemàtiques. En conclusió, m'ha encantat aquest curs. Moltes gràcies!

Per a qualsevol dubte pots posar-te en contacte amb nosaltres trucant al telèfon 972 217 565 / 678 123 687 o bé enviar-nos un correu electrònic a secretaria@prisma.cat.



Envian's un correu Envian's un correu Truca'ns Truca'ns

Contacte

Regala aquest curs