Dissabte 25 d'abril de 2020, Girona. Nova data pendent de concretar.
Atesa l’activació en fase d’alerta del pla d’actuació del PROCICAT arran del coronavirus, hem considerat adient posposar aquesta jornada. Tan bon punt hàgim concretat una nova data ho publicarem en aquesta mateixa pàgina.
Són ben coneguts els beneficis que aporta el contacte amb la música a persones de totes les edats, tant als més petits com als més grans. Sens dubte, la música contribueix al desenvolupament de les capacitats cognoscitives (com l’atenció, la memòria i el llenguatge) i psicomotrius, i la seva comprensió com a instrument d’aprenentatge ens obre la perspectiva per treballar als centres educatius a nivell competencial, creatiu, social.
Ens trobem davant d'una disciplina amb un gran potencial a les escoles, i entenem la conveniència de deixar entrar la música als centres educatius i la seva aplicació a l’aula com a recurs d’aprenentatge transversal, més enllà del currículum propi de l’àrea, conjugant música, emoció i educació.
Les Jornades PrisMa tenen l'objectiu de ser un punt de trobada per a tots els professionals i futurs professionals de l’educació, la pedagogia, la psicologia, la psicopedagogia, la logopèdia, i en definitiva per a tots aquells que intervinguin i ajudin en el procés d'aprenentatge.
Activitat semipresencial reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
Docents d’Infantil, de Primària i de Secundària de qualsevol àrea curricular, docents de conservatoris i escoles de música, i altres professionals de l’àmbit educatiu.
Si del 27 d'abril al 5 de maig es participa en una activitat virtual de 7 hores de durada, es podrà obtenir el reconeixement del curs com a activitat de formació permanent adreçada a professorat d'educació infantil, d'educació primària, d'educació secundària i d'ensenyaments de règim especial d'acord amb l'Ordre de 7 de setembre de 1994, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat.
Aquesta activitat consisteix en realitzar un treball d’autoreflexió a partir d’unes activitats grupals en forma de fòrum de debat i una reflexió privada entre cada participant i la formadora de l’activitat.
El total d'hores de durada entre la jornada i l'activitat virtual serà de 15 hores.
És titulat superior en Percussió pel Real Conservatorio Superior de Música de Madrid.
Ha estat membre titular del Sax-Ensemble (Premi Nacional de Música l’any 1997), ha rebut diverses nominacions als premis Max de les Arts Escèniques, i ha guanyat el premi de la Fundación Atresmedia al millor projecte educatiu d’èxit de 2014 pel projecte Crea la banda sonora de tu vida (desenvolupat a les aules de música d’Educació Infantil, Primària i Secundària).
Actualment és professor de vibràfon i director de l’Ensemble de Percusión de Musikene (Centre Superior de Música del País Basc), així com luthier educatiu de les escoles municipals de música de Torrelavega (Cantàbria) i Almassora (Castelló). També col·labora en la formació del professorat en les Conselleries d’Educació de La Rioja, País Basc, Cantàbria, Astúries, Castella-la Manxa, Madrid, Castella i Lleó, i Illes Balears.
És pedagoga, musicoterapeuta, i autora i cantant de cançons infantils. És llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona, especialista en Musicoteràpia, i graduada amb honors pel Berklee College of Music (Boston, Estats Units).
És creadora, formadora i assessora del mètode d’estimulació musical Totsona centrat en l’etapa infantil (0-6 anys), que es fonamenta en la cançó i en la necessitat d’entendre la música com el primer llenguatge de l’infant.
És professora en el Màster de Musicoteràpia a l’ESMUC i a l’Escola Universitària Gimbernat. Imparteix xerrades, cursos i seminaris a diferents universitats, escoles i centres de formació. Combina la docència amb concerts, audicions, tallers i espectacles per a nens, famílies i escoles.
És doctor en Comunicació, enginyer i músic. Ha cursat el màster en Psicobiologia i Neurociència Cognitiva i és docent i investigador universitari acreditat per les agències de qualitat catalana (AQU) i espanyola (ANECA).
Com a conferenciant i divulgador científic, ha presentat ponències i comunicacions en diversos congressos internacionals i és autor de diverses publicacions relacionades amb la interacció música-cervell.
En la seva joventut va guanyar importants premis internacionals d’interpretació musical. És membre de diverses associacions catalanes, espanyoles i internacionals relacionades amb la música i la neurociència.
És músic; doctor en Educació i professor superior de Pedagogia Musical; professor a Blanquerna (Universitat Ramon Llull), on és membre del Grup de Recerca en Pedagogia, Societat i Innovació amb el suport de les tecnologies de la informació i la comunicació; i professor al Conservatori Superior del Liceu, a l’ESMUC i a l’EMVic.
A més a més, és autor de nombroses cançons i cantates infantils, sardanes i obres simfòniques i és director de l’Orquestra Jove de la Selva.
Es va formar en estudis superiors de piano, llenguatge musical, cant i direcció coral als conservatoris superiors del Liceu i del Bruc de Barcelona. Va complementar la seva formació cursant el postgrau de Veu a la Blanquerna (Universitat Ramon Llull) per conèixer també les patologies de la veu.
Al llarg dels anys de tasca professional, ha dirigit gran varietat d’agrupacions corals infantils, juvenils i d’adults (amateurs i professionals). Fa quinze anys que és la directora del projecte Geriona, format per tres agrupacions corals d’alt nivell (la més coneguda, Cor Geriona). Els darrers anys es dedica plenament a la pedagogia a l’Escola Municipal de Música de Girona, en especial a la direcció coral.
En el seu primer llibre, Cantar em fa feliç (Cossetània Edicions, 2018) fa un recorregut de les descobertes científiques que proporciona el cant i de les pròpies vivències i reflexions.
Amb el projecte Glosa, l’Escola Puig d’Arques de Cassà de la Selva potencia l’oralitat de la llengua en tots els seus àmbits (ampliació de vocabulari, capacitat de síntesi, actitud corporal, text poètic, comprensió, autocorrecció, respecte envers l’emissor, etc.). L’equip responsable d’aquesta iniciativa ens explicarà la seva experiència aplicant la glosa a l’escola per tal de millorar la competència comunicativa oral amb una activitat transversal, interdisciplinària i totalment competencial, a més de motivadora i satisfactòria per l’alumnat.
El centre educatiu Magraners de Lleida aposta per incloure la música en el procés educatiu, des d’Educació Infantil fins a cicle superior de Primària. L’equip responsable d’aquesta iniciativa ens explicarà la seva experiència i les virtuts de la música en un procés d’ensenyament-aprenentatge en què aquesta pren un major protagonisme, reformulant i fent més atractius els espais educatius.
Ponents: Helena Aznar Barrera (directora) i Nona Aixalà Gelonch (cap d'estudis)
EspaiCaixa Girona
Pl. del Poeta Marquina, 10, bxs.
17002 - Girona
A 2 minuts de l'estació de trens i d'autobusos de Girona
La seu de la jornada es troba a 2 minuts de l'estació de trens i d'autobusos de Girona.
La sortida recomanada per arribar a la plaça Poeta Marquina és la de Girona Sud (Sortida 7).
Si no sabeu on anar a dinar, consulteu el recull de restaurants propers que us proporciona Google Maps que es troben a prop de la seu de la jornada.
85 euros | Pagament anticipat (fins al 14 d'abril). |
100 euros | Pagament (a partir del 15 d'abril). |
95 euros | Pagament anticipat (fins al 14 d'abril). |
110 euros | Pagament (a partir del 15 d'abril). |
Forma de pagament: transferència, ingrés bancari o targeta (amb possibilitat de pagament fraccionat sense recàrrec).
Inscripcions tancades fins a nova data pendent de concretar.