Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència. Si hi continueu navegant, considerarem que n'accepteu el seu ús.

Us informem que els enviaments de la botiga on-line es posposaran fins que sortim d'aquesta situació excepcional. Tot i això, podeu seguir consultant el catàleg de llibres i revistes i preparant les vostres comandes amb normalitat.

La creativitat. Una visió polièdrica des de la teoria, la pràctica i l'educació

L002

Nou article

Àngel Guirado i Serrat (coordinador).

Les referències teòriques sobre què entenem per creativitat s'enllacen amb les bases neurobiològiques que expliquen la complexitat d'un fenomen… continuar llegint →

Més detalls

12,25 € IVA inclòs

-2,65 €

14,90 € IVA inclòs

Més informació

COORDINADOR


El Dr. Àngel Guirado i Serrat és inspector d'educació de la Generalitat de Catalunya. Doctor en Psicologia per la Universitat de Girona, s'ha format a la UNED, a la Universitat de Girona i a la Universitat Autònoma de Barcelona. El tema de la seva tesi doctoral versa sobre les altes capacitats en el context dels serveis de suport educatiu i dels centres escolars. Actualment, la seva investigació se centra en la detecció de l'alumnat amb altes capacitats i en les intervencions educatives més adients per tractar-lo; dirigeix l'Observatori de la Superdotació i els Talents a la UNED de Girona, des del qual detecta, diagnostica, orienta i assessora famílies i professorat; i col·labora en diverses entitats culturals i educatives.

COL·LABORADORS

Silvana González Breme, Joaquín Morata Jarque, Maria Isabel Sarries Aran, Ester Antúnez Vitales, Anna Cabarrocas Duran, Carme Hortal Espí, Sara Mitjà Farrerós, Maria Àngels Verdaguer Murlà, Maria Assumpció Camps Boch i Silvana Rivera Vázquez.

Per a més informació sobre els col·laboradors, descarregueu-vos el PDF.

SINOPSI

Les referències teòriques sobre què entenem per creativitat s'enllacen amb les bases neurobiològiques que expliquen la complexitat d'un fenomen que no té una única explicació. Les persones manifesten diferents graus de creativitat a partir de les experiències que han viscut, però sobretot s'han de valorar els entorns educatius més propers (socials, escolars i familiars) com a activadors de les respostes creatives. El fet que la creativitat també estigui present en les persones amb discapacitat posa en relleu la seva importància i les seves possibles aplicacions terapèutiques, educatives i professionals; més enllà de determinats desordres específics que limiten les capacitats comunicatives, les persones amb trastorns generals del desenvolupament (TGD) mostren respostes tant o més creatives com les que presenten aquelles altres que són considerades normals.

La creativitat està present d'una manera especialment important en el perfil dels pintors i artistes d'obra plàstica, però ¿quin camí han seguit per arribar a viure de l'art i quina influència hi ha tingut l'atzar?; per desgranar-ho, parlem amb deu pintors i analitzem els diversos factors que han interaccionat en el seu recorregut: les condicions innates, l'estimulació, el clima, la formació, les opurtunitats, etc. Per acabar, proposem un conjunt de mesures educatives i activitats per fomentar la creativitat en els àmbits familiar i escolar. Aquest treball conjunt pretén repassar algunes de les perspectives des de les quals es pot entendre un fenomen cognitiu tan complex com és la creativitat.

Especificacions

ISBN 978-84-938786-0-3
Autor Àngel Guirado i Serrat
Editorial PrisMa Edicions Psicopedagògiques SL
Any 2012
Edició Primera
Col·lecció Els Prismàtics
Idioma Català
Tapa Dura
Dimensions 17 x 24 cm
Núm. pàgines 256